گارانتی واقعی را با ایران خودرو زیبایی تجربه کنید

تعریف گارانتی
شرکت ایران خودرو با ارائه گارانتی ، ضمن جلب اطمینان مشتری به کیفیت خودرو ، رفع کلیه ایرادات ناشی از هر گونه خطا در ساخت و مونتاژ خودرو و قطعات آن را مطابق با شرایط زیر،در بازه زمانی و مسافت مشخص به صورت رایگان در هر یک از نمایندگی های مجاز تحت پوشش خود تضمین می نماید.

موارد تحت پوشش گارانتی
دوره گارانتی خودرو در کارت گارانتی خودرو درج گردیده است و خودرو از زمان تحویل به اولین خریدار مطابق با شرایط زیر تحت پوشش گارانتی می باشد.
توجه: کارت گارانتی خودرو همراه با سایر مدارک در زمان تحویل خودرو به مشتری تحویل شده و در صورت انقضای هر یک از شرایط مندرج در کارت گارنتی (مدت و یا کیلومتر) دوره گارانتی خودرو به پایان می رسد.
نکته:
زمان تحویل خودرو به اولین خریدار (مشتری) زمان شروع گارانتی می باشد و تاریخی است که بر روی کارت گارانتی درج شده است. در صورت مغایرت تاریخ مندرج در برگ گارانتی با تاریخ تحویل واقعی خودرو ، مشتری می تواند با مراجعه به یکی از نمایندگی های مجاز ایران خودرو و یا یکی از دفاتر منطقه ای ایران خودرو اصلاح تاریخ مورد نظر را درخواست نماید.
توجه:
هنگام مراجعه به نمایندگی های مجاز ایران خودرو برای دریافت خدمات گارانتی ، همراه داشتن کارت گارانتی ، دفترچه راهنمای محصول و دفترچه گارنتی خودرو الزامیست.

توجه:
عدم سرویس دوره ای موجب ابطال گارانتی نمی شود.

 

سرویس قبل از تحویل
نمایندگی های مجاز موظف می باشند قبل از واگذاری و تحویل خودرو به مشتری ، بر اساس استانداردهای تعیین شده توسط کارخانه ، خودرو را پیش از تحویل به مشتری بررسی نموده و آن را در وضعیتی مناسب تحویل نمایند.
رادیو پخش و CD Playerدوره گارنتی رادیو پخش و CD Player بر اساس کارت ضمانت نامه ارایه شده از سوی سازنده آن بوده و ارایه خدمات در مراکز مجاز شرکت سازنده ارایه می شود.

موارد خارج از پوشش گارانتی:
توجه: موارد خارج از شمول گارنتی عمدتا ناشی از نگهداری نامناسب خودرور توسط مالک یا راننده می باشد ، لذا مراقبت و نگهداری مناسب از خودرو نه تنها از خارج شدن گارانتی خودرو جلوگیری می کند بلکه موجب عمو بیشتر خودرو شما نیز خواهد شد
۱- خسارت ناشی از عوامل خارج از کنترل شرکت ایران خودرو
-خرابی ناشی از تصادفات و استفاده نا مناسب از خودرو
– استفاده از خودرو در مسابقات رالی ، سرعت و . . .
– هرگونه تغییرات در خودرو و تقویت آن ( تغییر در مشخصات محصول نظیر تغییرات موتور و . . .) یا حذف قطعات و جایگزین نمودن قطعات دیگر
– خسارت ناشی از حوادث و بلایای طبیعی نظیر زلزله ، صاعقه ، طوفان و غیره
– خرابی ناشی از آتش سوزی (بلایای طبیعی ، عمومی و غیر از نقص فنی) ، اغتشاش و شورش های اجتماعی و سیاسی
– صدمات ناشی از تردد خودرو در مسیرهای قیر پاشی شده ، نمک ریزی شده و عوامل بیرونی نظیر برخورد سنگ و شن با خودرو
– فشار آوردن بیش از حد به خودرو و تحمیل بار بیش از ظرفیت مجاز حتی برای کوتاه مدت
– خسارت ناشی از تعمیرات نامناسبی که توسط تعمیرگاه های غیر مجاز انجام شده باشد
– آسیب ها و صدمات ناشی از نصب هر گونه قطعات غیر اصلی
– جبران خسارات بدنه ، رنگ و تزیینات خودرو که ناشی از تصادفات و حوادث بوده و تعمیر شده باشند.
– نصب هر گونه قطعات زنگ زده که موجب بروز خوردگی و یا زنگ زدگی در سایر قطعات شود.
– وجود هر گونه گرده رنگ که ناشی از قرار گرفتن خودرو در یک محیط نا مناسب باشد.
– خرابی قطعات ناشی از هر گونه تعمیرات غلط بر بر روی خودرو نظیر جوشکاری و غیره
– هر گونه آتش سوزی در خودو به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی به هنگام تعمیرات و یا وقوع آتش سوزی به دلیل سهل انگاری و یا استفاده از قطعات غیر اصلی در تعمیرات انجام شده توسط تعمیرگاه های مجاز
– عدم مراقبت لازم از خودرو (شامل اجام سرویس های دوره ای ، مراقبت بدنه و . . . )
– استهلاک عادی قطعات (نظیر سایش عادی تیغه برف پاک کن در اثر استفاده)
– صدمات رنگ ناشی از برخورد سنگ ، شن ، ماسه و سایر موارد مشابه به بدنه
– تاثیر مواد پراکنده در محیط مانن سموم دفع آفات نباتی و غیره ، فضله پرندگان ، شیره درختان و همچنین عوامل جوی نظیر باران های اسیدی ، انواع آلودگی های زیست محیطی و سایر عوامل تاثیر گذار بر بدنه و رنگ خودرو
– فاسد شدن باطری به دلیل عدم استفاده از خودرو برای مدت طولانی
– پوسیدگی لاستیک خودرو ، قطعات و سایر قطعات لاستیکی به دلیل توقف طولانی خودرو و عدم استفاده از آن
– ایرادات ناشی از ریزش آب و یا سایر مایعات بر روی قطعات الکترونیکی نظیر رادیو پخش ECU و اتصالات آن
– ایرادات ناشی از رانندگی در عمق آب که باعث نفوذ آب به اجزا داخلی خودرو مانند موتور گردد.
– خسارات ناشی از قرار گرفتن خودرو در میدان های قوی الکترومغناطیسی و . . . (کنار پست ها و زیر دکل های فشار قوی انتقال نیرو)- خط افتادن شیشه جلو به دلیل خرابی برف پاک کن
– عمدی بودن خسارات وارد شده مانند سرقت یا استفاده اشخاص نامسئول
۲- خسارات ناشی از عدم انجام تعمیرات مناسب و استفاده از سوخت و روغن نامناسب
– بروز هر گونه ایراد ناشی از استفاده از روغن ، مایعات ، فیلترهای روغن ، سوخت نامناسب و یا غیر استاندارد
– زنگ زدگی قطعات داخل موتور و همچنین رادیاتور به دلیل عدم استفاده از ضد یخ و آب بدون املاح (نظیر آب مقطر)
– هر گونه حادثه در خودرو به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی به هنگام تعمیرات و یا وقوع آتش سوزی به دلیل سهل انگاری و یا استفاده از قطعات غیر اصلی در تعمیرات انجام شده یا دستکاری در سیم کشی خودرو توسط تعمیرگاه های مجاز
– تخریب و عملکرد نامناسب قطعات موتور و همینطور رادیاتور به دلیل استفاده از آب های املاح دار که رسوبات آنها موجب بروز ایراد می گردد.
– عیوب ناشی از عدم انجام سرویس های دوره ای توسط مشتری در نمایندگی های مجاز ایران خودرو
– استفاده از آب رسوب دار و روغن های نامناسب که منجر به خرابی سایر قطعات گردد.

توجه:
همانطور که ضد یخ ، نقطه انجماد آب موتور را کاهش می دهد نقطه جوش آن را نیز افزایش می دهد. بنابراین وجود ضد یخ مخصوص زمستان نبوده و باید در تمام فصول استفاده گردد.
توجه:
وجود ضد یخ موجب جلوگیری از زنگ زدگی قطعات می شود ، عیوب ناشی از عدم وجود ضد یخ مشمول گارانتی نخواهد بود.
۳- استهلاک عادی
– استهلاک طبیعی خودرو ، فرسودگی ، رنگ پریدگی- هزینه ناشی از تعویض قطعات مصرفی

توضیح در خصوص قطعات مصرفی:
قطعات مصرفی به قطعاتی اطلاق می شوند که عمر آنها نسبت به سایر قطعات خودرو محدودتر بوده و به صورت عادی پس از گذشت مدتی محدود یا مقدار کارکرد خاصی مستهلک شده و بایستی تعویض شوند. استهلاک این قطعات رابطه مستقیمی با نحوه استفاده از خودرو توسط مالک (کاربر یا راننده خودرو) دارد. این قطعات نظیر لنت ترمز ، تیغه برف پاک کن ، شمع ها ، لاستیک ، صفحه کلاچ ، انواع لامپ ها ، فیوزها ، فیلتر بنزین و . . . می باشند.این قطعات در صورتی تحت پوشش گارانتی قرار می گیرند که تعویض آنها به دنبال برئز ایرادات واسطه همراه باشد به طور مثال اگر به دلیل وجود ایراد در دیسک ترمز ، لنت ها نیز معیوب شوند علاوه بر رفع ایراد دیسک ترمز ، تعویض لنت های ترمز نیز مشمول شرایط گارانتی خواهند بود اما از سوی دیگر چنانچه عدم تعویض به موقع لنت ترمز منجر به آسیب رسیدن به دیسک ترمز شود ، نا تنها لنت ترمز بلکه دیسک ترمز هم تحت پوشش گارانتی قرار نمی گیرد.
۴- سرویس دوره ای
– عیوبی که بنا به تشخیص کارشناس فنی نمایندگی ناشی از عدم انجام به موقع سرویس های دوره ای باشد ، مشمول گارانتی نخواهد بود.
۵- هزینه ها و خسارت پیامد یا اضافی
– هر گونه خسارت کالای فاسد شدنی در حال حمل به وسیله خودرو ، در صورتی که خودرو به دلیل بروز ایراد قادر به حرکت نباشد.
– هر گونه خسارت کالای در حال حمل بوسیله خودرو در صورت بروز حادثه یا تصادف
– هر گونه خسارت ناشی از نرسیدن به مقصد مورد نظر به دلیل خرابی خودرو
– جبران خسارات مربوط به پرداخت هزینه های آژانس و پارکینگ به مالکین ، در شهرها ، در صورت خرابی خودرو و تصمیم مشتری به توقف آن و یا استفاده از وسایل دیگر حمل و نقل بواسطه خرابی خودرو
– هر گونه خسارت ناشی از استفاده خودرو معیوب و با اطلاع قبلی

ابطال گارانتی

۱- ابطال گارانتی خودرو
در شراط زیر گارانتی خودرو ابطال و نمایندگی ها از ارائه خدمات گارانتی به خودرو معذور خواهند بود
– در صورتی که پلاک شناسایی هویت اتومبیل محو شده و پلاک آن نیز مفقود شده باشد ، گارانتی خودرو لغو می گردد.
– دستکاری در کیلومتر شمار و تغییر مقدار کارکرد خودرو یا از کار انداختن کیلومتر شمار بنا به تشخیص کارشناس فنی شرکت در هنگام پذیرش خودرو در نمایندگی های مجاز ، در صورت دستکاری کیلومتر توسط کشتری گارانتی خودرو ابطال و کمشخصات آن به کلیه نمایندگی های مجاز اعلام خواهد شد.
– از کار افتاد ن کیلومتر شمارچنانچه کیلومتر شمار خودرو بدون خواست یا دخالت مشتری از کار افتاده باشد ،مشتری بایستی سریعا و دئر اولین فرصت ممکن برای رفع عیب آن به نمایندگی های مجاز مراجعه نماید در غیر این صورت گارانتی خودرو به صورت کامل ابطال خواهد شد.
– خودروهایی که در سانحه شدید یا آتش سوزی به صورت کلی خسارت ببینند ، حتی در صورت بازسازی کلی از پوشش گارانتی خارج می شوند.
– در صورت تغییر در کاربری تعریف شده توسط سازنده خودرو و تبدیل آن به خودروی مسابقه ، کار و غیره ، گارانتی خودرو ابطال می شود.
توجه:
در صورت اعلام فراخوان از سوی شرکت ایران خودرو ، اگر مالکین خودروهای شامل فراخوان در تاریخ مقرر به نمایندگی ها یا مکان های تعیین شده مراجعه ننمایند گارانتی خودرو به طور کامل ابطال خواهد شد.
توجه:
استفاده از قطعات غیر استاندارد یا تایید نشده توسط ایران خودرو ممنوع بوده و باعث ابطال گارانتی خودرو خواهد شد.
توجه:
هر گونه عیب و نقص وخسارات جانی و مالی وارده به مشتری و اشخاص ثالث که به دلیل تعویض یا نصب قطعات و سیستم های جانبی و یا دریافت خدمات خارج از شبکه رسمی و مجاز ایران خودرو ، توسط مشتری طی دوره ضمانت ایجاد شود ، از شمول قانون حمایت از مشتری خارج است و هیچ گونه حقی برای مشتری و اشخاص ثالث در برابر ایران خودرو ایجاد نمی کند.

۲- ابطال گارانتی قطعات
– چنانچه در دوران گارانتی نسبت به تعویض قطعات و جایگزینی آن با قطعات غیر استاندارد یا متفرقه در تعمیرگاه های غیر مجاز اقدام گردد ، در صورتی که همان قطعه و یا سایر قطعات مرتبط با آن قطعه معیوب شوند قطعه مذکور و سایر قطعات متعلقه در آن مجموعه از پوشش گارانتی خارج خواهند شد
– کلیه قسمت های تغییر یافته بر روی خودرو توسط هنرکده ها ، آموزشگاه های رانندگی ، تعمیرگاه ها و سایر مراکز خدماتی متفرقه از گارانتی خارج خواهند شد. شرکت ایران خودرو تعهدی در قبال بروز اشکال در قسمت های مرتبط نخواهد داشت. بنابراین هر گونه آهن کشی ، تقویت شاسی خودرو ، موتور ، تقویت فنرها و یا اصلاح آنها نصب کولبر توسط مراکز خدماتی متفرقه ، استفاده از رینگ و لاستیک اسپرت (که مورد تایید ایران خودرو هنباشد) مجاز نمی باشد. در صورت نصب وسایل اضافی نظیر پروژکتور ، کیت های کاهش دهنده مصرف سوخت و بویژه دزدگیر غیر استاندارد و یا توسط عوامل غیر متفرقه و یا موسسات خدماتی غیر از مجموعه ایران خودرو که منجر به بروز عیب در سیستم های الکترونیکی و مکانیکی و یا بواسطه آن در سایر قطعات خودرو شود ، تحت پوشش گارانتی نخواهد بود.
– در صورتی که خودرو به روش تبدیل کارگاهی و با استفاده از کیت های تایید نشده توسط ایران خودرو ، کارگاه های غیر مجاز و نفرات غیر متخصص دوگانه سوز شود ، موارد ذیل شامل گارانتی نخواهد بود:
سیستم تعلیق ، سیستم ترمز ، دسته سیم ، مانیفولد هوای ورودی ، موتور ، ECU موتور و گاز کلیه اجزا و متعلقات مدار گاز
– گارانتی سیستم گاز خودرو تبدیل کارگاهی شده با استفاده از کیت های تایید شده توسط ایران خودرو ، با اتمام گارانتی خودرو به پایان می رسد.