بازدید کننده گرامی 

این بخش به منظور پاسخگویی به سؤالات رایج مشتریان طراحی شده است

برای صدور و تمدید کارت طلایی فقط به نمایندگی ها می توان مراجعه کرد ؟

بله فقط از طریق نمایندگی ها صدور و تمدید انجام می شود و همچنین کلیه خدمات کارت طلایی از طریق نمایندگیها به مشترکین داده می شود.

آیا گاز کولر تحت پوشش گارانتی می باشد؟

در صورتی که مسبب نشتی نداشته باشد، ۱ سال یا ۲۰ هزار کیلومتر است.

نوبت دهی خدمات پس از فروش به چه صورت انجام می شود؟

نوبت دهی به دو صورت انجام می شود:
۱- از طریق سایت نمایندگی ایران خودرو زیبایی به نشانی :www.2404.ir/online-booking

۲- از طریق نرم افزار ایساکو

مدت گارانتی به کدام عامل بستگی دارد؟

به زمان و کیلومتر تعیین شده توسط شرکت ایران خودرو بستگی دارد با ذکر این نکته که هر کدام زودتر اتفاق بیفتند، گارانتی به اتمام میرسد.

زمان تعویض تسمه تایمینگ در کارت طلایی چهار ستاره برای محصولات ایران خودرو روی چه کیلومتری است؟

تعویض تسمه تایمینگ درخودروهای دارای موتور های زیر در کارت طلایی ۴ ستاره به شرح زیر است:
TU3 : کیلومتر ۶۰۰۰۰
TU5 : کیلومتر ۸۰۰۰۰
EF7 : کیلومتر ۸۰۰۰۰
XU7 : کیلومتر ۶۰۰۰۰
L3 : کیلومتر ۶۰۰۰۰
K4M : کیلومتر ۶۰۰۰۰

چرا پس از برخی تعمیرات موتوری چراغ چک موتور خاموش نمی گردد؟

برخی از ایرادات سیستم سوخت رسانی منجر به روشن شدن چراغ چک موتور می گردند که الزاما ارتباطی با تعمیرات موتور ندارند، در صورت رفع منشا ایراد، چراغ چک خاموش خواهد شد.

چه عواملی موجب ابطال گارانتی می شوند؟
  1. در صورتی که پلاک شناسایی هویت خودرو محو یا مفقود شده باشد.
  2. دستکاری در کیلومتر شمار و تغییر مقدار کارکرد خودرو یا از کار انداختن کیلومتر شمار بنا به تشخیص کارشناس فنی شرکت در هنگام پذیرش خودرو در نمایندگی های مجاز
    • از کار افتادن کیلومتر شمار در صورتی که بدون خواست یا دخالت مشتری اتفاق بیفتد، بایستی سریعا و در اولین فرصت ممکن برای رفع عیب آن به نمایندگی های مجاز مراجعه کرد، در غیر این صورت گارانتی خودرو به صورت کامل ابطال خواهد شد.
  3. خودروهایی که در سانحه شدید یا آتش سوزی به صورت کلی خسارت ببینند، حتی در صورت بازسازی کلی از پوشش گارانتی خارج می شوند.
  4. ریمپ کردن ای سی یو (تغییر کارکرد ECU موتور جهت افزایش کارایی برای مصارف خاص)
  5. تغییر در ارتفاع خودرو و تغییر سایز استاندارد لاستیک ها
  6. نصب رینگ اسپرت و بروز هر گونه مشکل در جلوبندی خودرو و پلوس ها
تعویض قطعات مصرفی خودرو در گارانتی چه زمانی ست؟

 

قطعه شرایط گارانتی توضیحات
صفحه کلاچ
(در صورت ایراد کیفی مطابق اطلاعیه های فنی خودرو)
حداکثر ۱ سال یا ۲۰ هزار کیلومتر از شروع گارانتی در کلیه خودروها به غیر از رنو رنو (تندر و کپچر) : ۲ سال یا ۴۰ هزار کیلومتر
لنت ترمز جلو و عقب لامپ ها حداکثر ۱۰ هزار کیلومتر از شروع گارانتی در کلیه خودرو ها ____
شمع موتور تیغه برف پاک کن
باطری حداکثر ۱ سال یا ۲۰ هزار کیلومتر از شروع گارانتی در کلیه خودرو ها به غیر از رنو و سوزوکی رنو (تندر و کپچر) : ۲ سال یا ۴۰ هزار کیلومتر/ سوزوکی : ۱۸ ماه یا ۳۰ هزار کیلومتر
لاستیک حداکثر ۲ سال یا ۴۰ هزار کیلومتر از شروع گارانتی در کلیه خودرو ها ____
گاز کولر حداکثر ۱ سال یا ۲۰ هزار کیلومتر از شروع گارانتی در کلیه خودرو ها به غیر از رنو رنو (تندر) : ۲ سال یا ۴۰ هزار کیلومتر

رنو (کپچر) : ۳ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر

تسمه تایم، تسمه دینام، کربن کنیستر، کاتالیست و سنسور اکسیژن دوم حداکثر ۲ سال یا ۴۰ هزار کیلومتر از شروع گارانتی در کلیه خودرو ها به غیر از هایما هایما: ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر

 

چه مواردی خارج از تعهد گارانتی هستند؟
  1. خسارت ناشی از عوامل خارج از کنترل شرکت ایران خودرو
    • خرابی ناشی از تصادفات و استفاده نامناسب از خودرو
    • استفاده از خودرو در مسابقات رالی، سرعت و . . .
    • هرگونه تغییرات در خودرو و تقویت آن ( تغییر در مشخصات محصول نظیر تغییرات موتور و . . . ) یا حذف قطعات و جایگزین نمودن قطعات دیگر
    • خسارت ناشی از حوادث و بلایای طبیعی نظیر زلزله، صاعقه، طوفان و غیره
    • خرابی ناشی از آتش سوزی (بلایای طبیعی، عمومی و غیر از نقص فنی)،اغتشاش و شورش های اجتماعی و سیاسی
    • صدمات ناشی از تردد خودرو در مسیرهای قیر پاشی شده، نمک ریزی شده و عوامل بیرونی نظیر برخورد سنگ و شن با خودرو
    • فشار آوردن بیش از حد به خودرو و تحمیل بار بیش از ظرفیت مجاز حتی برای کوتاه مدت
    • خسارت ناشی از تعمیرات نامناسبی که توسط تعمیرگاه های غیر مجاز انجام شده باشد
    • آسیب ها و صدمات ناشی از نصب هرگونه قطعات غیر اصلی
    • جبران خسارات بدنه، رنگ و تزیینات خودرو که ناشی از تصادفات و حوادث بوده و تعمیر شده باشند.
    • نصب هر گونه قطعات زنگ زده که موجب خوردگی و یا زنگ زدگی در سایر قطعات شود.
    • وجود هر گونه گرده رنگ که ناشی از قرار گرفتن خودرو در یک محیط نامناسب باشد.
    • خرابی قطعات ناشی از هر گونه تعمیرات غلط بر روی خودرو نظیر جوشکاری و غیره
    • هر گونه آتش سوزی در خودو به دلیل عدم رعایت مواردایمنی به هنگام تعمیرات و یا وقوع آتش سوزی به دلیل سهل انگاری و یا استفاده از قطعات غیر اصلی در تعمیرات انجام شده توسط تعمیرگاه های مجاز
    • عدم مراقبت لازم از خودرو (شامل انجام سرویس های دوره ای، مراقبت بدنه و . . . )
    • استهلاک عادی قطعات (نظیر سایش عادی تیغه برف پاک کن در اثر استفاده)
    • صدمات رنگ ناشی از برخورد سنگ، شن، ماسه و سایر موارد مشابه به بدنه
    • تاثیر مواد پراکنده در محیط مانند سموم دفع آفات نباتی و غیره، فضله پرندگان، شیره درختان و همچنین عوامل جوی نظیر باران های اسیدی، انواع آلودگی های زیست محیطی و سایر عوامل تاثیر گذار بر بدنه و رنگ خودرو
    • فاسد شدن باطری به دلیل عدم استفاده از خودرو برای مدت طولانی
    • پوسیدگی لاستیک خودرو، قطعات و سایر قطعات لاستیکی به دلیل توقف طولانی خودرو و عدم استفاده از آن
    • ایرادات ناشی از ریزش آب و یا سایر مایعات بر روی قطعات الکترونیکی نظیر رادیو پخش ECU و اتصالات آن
    • ایرادات ناشی از رانندگی در عمق آب که باعث نفوذ آب به اجزا داخلی خودرو مانند موتور گردد.
    • خسارات ناشی از قرار گرفتن خودرو در میدان های قوی الکترومغناطیسی و … (کنار پست ها و زیر دکل های فشار قوی انتقال نیرو)
    • عمدی بودن خسارات وارد شده مانند سرقت یا استفاده اشخاص نامسئول
    • خط افتادن شیشه جلو به دلیل خرابی برف پاک کن
  2. خسارات ناشی از عدم انجام تعمیرات مناسب و استفاده از سوخت و روغن نامناسب
    • بروز هر گونه ایراد ناشی از استفاده از روغن، مایعات، فیلترهای روغن، سوخت نامناسب و یا غیر استاندارد
    • زنگ زدگی قطعات داخل موتور و همچنین رادیاتور به دلیل عدم استفاده از ضد یخ و آب بدون املاح (نظیر آب مقطر)
    • هر گونه حادثه در خودرو به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی به هنگام تعمیرات و یا وقوع آتش سوزی به دلیل سهل انگاری و یا استفاده از قطعات غیر اصلی در تعمیرات انجام شده یا دستکاری در سیم کشی خودرو توسط تعمیرگاه های مجاز
    • تخریب و عملکرد نامناسب قطعات موتور و همینطور رادیاتور به دلیل استفاده از آب های املاح دار که رسوبات آنها موجب بروز ایراد می گردد.
    • عیوب ناشی از عدم انجام سرویس های دوره ای توسط مشتری در نمایندگی های مجاز ایران خودرو
    • استفاده از آب رسوب دار و روغن های نامناسب که منجر به خرابی سایر قطعات گردد.
    • توجه: هزینه انجام سرویس های ادواری، آچارکشی، تنظیمات و رگلاژ و فیلرگیری در صورتی که مرتبط با عملکرد صحیح قطعه و یا تولید خودرو نباشد، به عهده مشتری است.

جهت اطلاع از جزئیات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
خدمات آزاد خارج از نوبت

مدارک مورد نیاز جهت دریافت احراز سکونت از موسسه رهگشا یا مراکز تعویض پلاک کدامند؟
  • سند منزل یا اجاره نامه با کد رهگیری یا جواز کسب
  • کپی شناسنامه
  • کارت ملی
  • گواهی اشتغال به کار در ادارات دولتی
  • گواهی اشتغال به تحصیل فرزند
  • ارائه سند به نام پدر، مادر، همسر
  • قبض آب، برق یا گاز آدرس ارائه شده